پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3331
-
الف
+

«آئین چراغ خاموشی نیست»در یادبود هنرمندان درگذشته سال 95 برگزار شد

مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال 1395 با حضور جمع کثیری از هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری برگزار شد.

مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۹۵ با حضور چهره های مختلف هنری چهارشنبه شب ۱۸ اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، مراسم یادبود هنرمندان درگذشته ۱۳۹۵ با عنوان «آئین چراغ خاموشی نیست» با حضور جمشید مشایخی، محمد سریر، عبدالحسین مختاباد، محمود صلاحی، مجید رجبی معمار، علی مرادخانی، سیدمحمود دعایی و جمع کثیری از هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری و همچنین خانواده هنرمندان درگذشته سال ۹۵ از سوی خانه هنرمندان ایران و با همکاری شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به برگزاری مراسم یادبود هنرمندان درگذشته در پایان هر سال گفت: این یک سنت است که در روزهای پایانی سال مراسمی برای تجلیل و تکریم هنرمندانی که از میان ما رفتند؛ برگزار می‌کنیم. در سال ۹۵،  ۱۰۵ هنرمند در رشته‌های مختلف به دیار باقی شتافتند که از میان آن‌ها ۲۴ نفر در شهرستانها ساکن بودند و ۷۶ نفر نیز از هنرمندان تهرانی بودند. همچنین از میان این افراد ۱۷ هنرمند در حوزه ادبیات، ۱۳ هنرمند در رشته‌های تجسمی، ۸  هنرمند تئاتر، ۵ هنرمند رادیو و  تلویزیون، ۲۴ هنرمند از رشته‌های مختلف سینمایی ۲ هنرمند معماری و ۳۱ نفر هنرمندان رشته‌های مختلف موسیقی هستند که از میان ما پرکشیدند.

در ادامه این مراسم با حضور مجید رجبی معمار، جمشید مشایخی، محمد سریر، ایرج راد، سیف‌اله صمدیان، یدالله کابلی و اصغر همت از کتاب هنرمندان درگذشته در سال ۹۵ رونمایی شد.

در بخش دیگری از این مراسم، ایرج راد با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم گفت: هر هنرمندی را که از دست می‌دهیم نتیجه سال ها تجربه، اندوخته و خلق و خلاقیت را از دست می‌دهیم و تنها امید ما این است که شاگردانشان ادامه دهنده راه آن بزرگان باشند. اگرچه آثار هنرمندان همواره باقی و به یادگار خواهد ماند و در دل دیگرانی آنها را ندیده‌اند باقی می‌ماند اما از دست دادن هرکدامشان گنجینه‌ای است که ما از دست می‌دهیم.

فرهاد آییش نیز طی سخنانی کوتاه گفت: امشب برای من مانند یک سفر بود. ما جمع شدیم که به این افراد احترام بگذاریم آنها در طول زندگی‌شان با هنرشان عصاره زندگی را لمس کردند و کاری کردند که دیگران نیز از نگاه آن ها زندگی را لمس کنند.

در ادامه این مراسم جمشید مشایخی در سخنانی کوتاه با بیان اینکه ما خاک پای شما هستیم و خواهیم ماند؛ گفت: ما یاد گرفتیم خاک پای ملت ایران باشیم. این را همه هنرمندان آموخته‌اند و من از آنها یاد گرفتم.

در پایان این مراسم علی جوهرچی فرزند مرحوم حسن جوهرچی گفت: در خانواده ما عزیز نزدیک را از دست نداده بودیم و این اولین بار که این حس را تجربه می کنم و فهمیدم که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید یک روز برویم و یک جمله‌ای در ذهنم تکرار می شود که تا فرصت داریم درست زندگی کنیم.

ط ه/ط ه

نظر شما
ارسال نظر